astonmartin
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Id
 
Link
 
Szavazz!!!
Szavazzz!!
Melyik a kedvenc hazai focicsapatod?

MTK
Fradi
jpest
Debrecen
Halads
Sopron
Gyr
Bp.Honvd
Egyik sem(Utlom a magyar focit!!!)
egyb(ird a chatbe)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Ujdonsgok (cikkek)
Ujdonsgok (cikkek) : Honda CBR600RR 2005

Honda CBR600RR 2005

Deniel  2006.03.22. 19:34

Jl bevllt szoks szerint a japn gyrtk ngyvente dolgozzk t alaposan 600-as sportgpeiket, ktvente pedig nyakonlttyintik egy kisebb talaktssal. A 600-asok forradalmban a Kawasaki volt az els ttrs, 2003-ban fordtott teleszkpot s radilis fkeket szerelt a ZX-6R-be. A Suzuki kvette 2004-ben, s mindkt drga alkotelemet felrakta a GSX-R600-ra. gy megrtk azt a napot is, hogy a kisebb gyrtk hatsra kellett a legnagyobb japn motorgyrnak lpni, s a kt vvel ezeltt bemutatott CBR600RR-t knytelen volt felszerelni a piac diktlta extrkkal.

gy kapott 41 mm-es belscs tmrj fordtott teleszkpot az eddigi, 45 mm-es hagyomnyos tel helyett, ami ugyan teljesen hibtlanul mkdtt, de ht az j idk szele elfjta. Hasonlkppen kicserltk a ngydugattys els fkeket radilis munkahengerekre, a Hondhoz mltan Tokicra, br a tbbsgtl eltren a ffkhenger nem lett radilis.

Mdostottk a szvrendszert, de ahelyett, hogy belltak volna a sorba, s nagyobb injektorral ksrleteztek volna, a Honda a hengerfejbe kukkantott be s a szvcsatornkat dolgozta t. Matekoztak mg egy kicsit az elektronikn is, gy aztn megersdtt a kzptartomny, amit a leginkbb brltak a 2003-as, 2004-es modelleken. A cscsteljestmny ugyan mit sem vltozott, de a teljestmny s nyomatkgrbe alakja mgis.

A CBR msik hinyossga a slya volt. Az elz modell, majd 10 kilval nehzkesebb volt konkurenseinl, gy a Honda ditra fogta a hatszzas raktt. Mg mindig nem a legknnyebb kategrijban, de slyfeleslege mr alig tesz ki egy ktliteres dts palackot.

Az alumnium vz ltszlag semmit sem vltozott, mindazonltal az j alkotrszeknek ksznheten knnyebb lett msfl kilval. A fejlesztsi projektvezet, Hitoshi Akaoka elmondsa szerint az ntvny falvastagsgt azokon a pontokon vkonytottk, ahol ez a mvelet a vz merevsgt nem befolysolja, gy lett knnyebb, de a beavatkozs mgsem ment a szilrdsg rovsra. Akaoka leginkbb a 4,5 kilogrammos slycskkentsre bszke. Itt nhny gramm, ott nhny deka, s gyorsan sszejn a klnbzet.

Az alumnium segdvz 470 grammot, a kzpre felhzott s az ls alatt kivezetett kipufog 570 grammot vesztett. Az j lengvilla 125 grammal knnyebb. A hts rugstag rvidebb s knnyebb lett, az elfesztst lltja aclrl alumniumra vltott. Emellett az egyszerstettk a htsrsz-ls egysget, knnyebbek lettek a tengelyek, az oldalsztender bilincse, a fogaskerekek, a lbtartbilincsek s a lncfeszt, valamint az j teleszkphoz tervezett kormnykifli is.

Nem tl szemet szr mdon, de a motor idomzata is vltozott. A manyagok formja egyrszt a CBR1000RR, msrszt a MotoGP-s RC211V-vonsait tvzik, az RR csaldra jellemz pofikval. Az elz modelltl leginkbb elejben, gy a fent emltett teleszkpokban s fkekben tr el, de a javtott kiads mlyebbre is blint. Mindezek ellenre elgg hasonlt a rgire, a mszerezs azonban j. A szpsges keskeny mszerfal szp pldja a fogykrnak. Nagy fordulatszmmr terpeszt a kzepn, minden msrl kt LCD kijelz tjkoztat, gy a temprl, a benzinmennyisgrl, a htfolyadk hfokrl, a megtett kilomterekrl, stb. Azonban hiba a versenyplykra kihegyezett megjelens, a CBR600RR-en nincs kridszmll.

Az idei szezon taln legszebb napjait tltttem a CBR600RR nyergben, kivteles szerencsnkre meleg napok kszntttek rnk a teszt ideje alatt. A 2005-s CBR-hez fejlesztett Dunlop D218s gumik melegtsvel nem kellett sokat veszdni. Elszr is knnyebb, mint a 2004-es modellre szerelt D208, s knnyebb gumival pedig jobban gyorsul, jobban kanyarodik s knnyebben ll meg a motor.

A 2003-as RR hajlamos volt kicsit mszklni kanyarban, a versenyplys teszteken rendre lgynak titulltk a rugzst. Persze ebbl norml utcai hasznlat sorn semmi sem volt rezhet. Az j kiads eleje a fordtott teleszkpokkal sokkal stabilabb lett, termszetesen minden paramter llthat. Br a fordtott teleszkp esetben a rugzatlan tmeg kisebb, egszben tbbet nyom, mint a hagyomnyos teleszkp. Hogy minl kisebb legyen ez a hats, a 45-s tavalyi helyett vkonyabb, 41 mm-es bels szrakat kapott.

Nagysebessg egyenesfutsval a CBR600 mindig is lenygztt, hihetetlenl kiszmthatan viselkedik akkor is, ha kkemnyen bnunk a fkekkel. De a stabilitsnak ra van. A gyors irnyvltsokra (a ZX-6R-hez, vagy a GSX-R600-hoz kpest) nagyobb ervel kell rvenni a Hondt, hiba no, nem akartk felldozni a kanyarods oltrn a stabilitst. Htul a masszv alumnium lengvilla - ami szintn j - igazn bizalomgerjeszt ltvny, szerencsre nem takarja ki a kipufog.

Az j fkek rzsre nagyon hasonlak a ZX-hez, csak knnyebben adagolhat az er. A tavalyi CBR fkereje is igazn lenygz volt, m az jdonsg fktl tbb visszajelzs rkezik, sokkal direktebb, gy jobban kontrolllhat. A fktrcsa ugyanaz a 310 mm-es, mint tavaly.

Menet kzben a legszembetnbb vltozs, hogy nincs a rgi lyuk a 5-6000-es fordulatszm krl, ahol a msodik injektorsor tmadsba lendl. Sokkal egyenletesebben hz. A msik, hogy a 2005-s CBR600RR olyan, mintha mindent egy picivel gyorsabban csinlna, legyen az gyorsts, fkezs, vagy dntgets egyik oldalrl a msikra.

Az ls elgg magas s a kormny elgg alacsony, de minden kzre ll. Vrosban ez az elre terhelt lspozci nem tl j, de minden megvltozik, ha nylt orszgtra rnk. Az alacsony plexi gondoskodik arrl, hogy menet kzben elegend friss leveghz jussunk, st kicsit tbbrl is. Picinyke termettl eltekintve kitesz magrt. A gyr szerinti vgsebessge 264 km/h, amit most nem tudtunk megtapasztalni. Hatodikban 6800-as fordulatnl 130 km/h-val haladunk, 8000-nl mr 160-nal. A teszt alatt 7,8 literes fogyasztst mrtnk, ami kategrijra jellemz adat.

CBR600RR-t ne a hossz trk szerelmesei vegyenek. A manyag tankbortsra gysem lehet rrakni a mgneses tanktskt. Az ls alatt elvezetett kipufog miatt iszony kicsi az ls alatti rakodhely trolkapacitsa, egy fonnyadt saltalevlnl tbbet nem igen lehet benne trolni, radsul az utaslssel egyetemben igen csak felmelegti a kipufog.


Vgl is van-e drmai klnbsg a 2004-es s a 2005-s modell kztt
Rlve szinte ugyanaz, a slycskkents hatst rezni pedig mg nehezebb. Mozgkonyabb, knnyebb vele az irnyvltoztats, ami fleg nagy tempnl mutatkozik meg. A 2005-s knnyebben kezd el hzni. Lass manvereknl is kezesebb az j modell, kisebb a fordulkrnek sugara. Nagyon knny vele gyorsan motorozni, semmi frusztrl instabilits vagy kgyzs.

A vltoztatsok magukrt beszlnek, de mindezeket az nyencsgeket meg kell fizetni. Hatszzas kategriatrsai kzl csak a Yamaha drgbb. Mieltt azonban dntenl, nzd vgig a rszleteket! A precz kidolgozottsg a knyesebbeket biztos meggyzi, de ha notrius perecel vagy, akkor gondolom, ez nem szmt annyira.

Mszaki adatok: Motor: vzhtses, ngytem, 16 szelepes, DOHC, soros ngyhengeres
Lkettrfogat: 599 cm3
Furat x lket: 67 x 42,5 mm
Kompressziviszony: 12:1
Max. teljestmny: 113 LE 13 000 1/min-nl
Max. nyomatk: 66 Nm 11 000 1/min-nl
Keverkkpzs: PGM-DSFI elektronikus zemanyag-befecskendez
Toroktmr: 40 mm
zemanyagtank trfogata: 18 liter (3,5 liter tartalk)
Kuplung: olajfrds, tbbtrcss, spirlrugkkal
Kuplung mkdtetse: mechanikus, bowdenes
Vlt tpus: hatfokozat
Vghajts: 525-s O-ringes lnchajts
Vz: alumniumntvny hdvz
Futm ell: 41 mm-es teljesen llthat HMAS teleszkpvillk, 120 mm rugttal
Futm htul: Pro-Link felfggeszts, gztltses klntartlyos csillaptval, llthat rug-elfeszts s hz- s nyomcsillapts, 130 mm rugttal
Kerekek: reges-keresztmetszet hromklls alumniumntvny
Kerkmret ell: 17M/C x MT3,50
Kerkmret htul: 17M/C x MT5,50
Gumimret ell: 120/70 ZR17M/C (58W)
Gumimret htul: 180/55 ZR17M/C (73W)
Fk ell: 310 x 4,5 mm-es hidraulikus duplatrcsafk ngydugattys radilis fknyergekkel, sz trcskkal s szinterfm bettekkel
Fk htul: 220 x 5 m-es hidraulikus trcsafk egydugattys fknyereggel s szinterfm bettekkel
Mretek (HxSzxM): 2010 x 690 x 1115 mm
Tengelytv: 1395 mm
Villaszg: 24
Utnfuts: 95 mm
Fordulkr sugara: 3,2 m
lsmagassg: 820 mm
Szabadmagassg: 130 mm
Szraz tmeg: 163 kg

 
Szmll
Induls: 2006-01-14
 
cset
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz!
Szavazzz!!
Melyik a kedvenc hazai kosrcsapatod?

Falco
Krmend
Paks
Szolnok
Sopron
Pcs
ZTE
Nyregyhza
Albacomp(fehrvr)
egyb(ird a chatbe)
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Bartok oldalai
 
Zenedoboz
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG